15 nov. 2015

Coronite, in asteptarea Craciunului

Coronita din amprentele manutelor (realizata la 2 ani si 4 luni)

Pentru aceasta am folosit:

  • hartie mai groasa (cartonata) verde
  • creion
  • foarfeca
  • stelute colorate din spuma
  • ghinde,conuri
  • lipici

Pe cartonul verde am trasat conturul manutei sale cu un creion, dupa care l-am decupat si l-am folosit in continuare ca si sablon pentru urmatoarele bucati (in total am decupat 8) - (daca este vorba de un copil mai mare, ar putea chiar el decupa aceste sabloane, exersandu-si abilitatile motorii fine). Apoi cu ajutorul lipiciului le-am lipit una de cealalta suprapunandu-le putin. Cand coronita a fost gata, D. a lipit stelutele de spuma (noi le aveam cumparate gata, insa la fel de bine puteti perfora hartie colorata cu ajutorul unui perforator cu model stea), iar la final am mai lipit cu pistolul de lipit doua ghinde si un con micut. In cazul in care doriti sa tineti pe masa aceasta coronita, puteti aseza in mijlocul ei o lumanare. Noi, spre exemplu,am agatat-o ca si decoratiune in casa.





Coronita de Advent 

La fel cum scriam despre Calendarul de Advent, si coronita de Advent are o semnificatie asemanatoare. Conform datelor existente, coroana de Advent isi are originea in Germania la mijlocul secolului al XIX-lea, cand un preot luteran Johann Wichern, a impodobit o roata cu ramuri de brad asezand pe aceasta 28 de lumanari, dintre care 4 mai mari, de culoare rosie (pentru zilele de duminica). In fiecare zi in biserica aprindea cu o lumanare mai mult, in asteptarea Craciunului. Acest obicei s-a extins in Europa abia in secolul XX, iar de la 28 de lumanari, numarul acestora s-a redus la cele 4 mai mari, ce simbolizau zilele de duminica. In traditia bisericii Romano-Catolice, in fiecare duminica dimineata se aprinde cate o lumanare ca simbol al asteptarii Mantuitorului, lumina fiind tot mai mare cu fiecare saptamana care trece pana la Craciun (in prima duminica arde o lumanare, in a doua duminica ard doua lumanari, in a treia duminica trei lumanari iar in a patra patru lumanari, semn ca a sosit Craciunul sau mai este foarte putin pana la Craciun). Totodata cele patru lumanari aprinse simbolizeaza: credinta, iubirea, speranta si bucuria.
(traducere dupa acest text).




In realizarea coronitei noastre de Advent care urma sa fie pusa in camera lui D., m-am inspirat de la Raluca si de la o prietena virtuala de unde am gasit ideea flacarii ce nu arde :)

Am folosit:
  • o farfurie aurie de unica folosinta din carton
  • panglica de cadouri
  • conuri de brad si ghinde
  • niste tuburi din carton si bile de hartie colorate (pe care le aveam de la un set cu lucrusoare pentru petreceri)
  • pistol de lipit
  • hartie galbena (din care am decupat flacarile lumanarilor)

Pe marginea farfuriei de carton am perforat niste orificii prin care am trecut panglica de cadouri, la capete legand o fundita. Tuburile din carton le-am taiat la dimensiunea dorita dupa care le-am lipit cu ajutorul pistolului de lipit pe farfurie. Printre aceste tuburi care simbolizeaza lumanarile (D.fiind inca mic la vremea respectiva am vrut sa evit lumanarile in camera lui si sa ii realizez doar ceva simbolic, in bucatarie pe masa avand deja o coronita cu lumanari) am lipit decoratiunile (conurile si bilele din hartie) iar ghindele le-am introdus pe sub panglica fara a le lipi deoarece stateau si asa fixate foarte bine.....Si in fiecare duminica puneam flacara din hartie la inca o lumanare.


Coronita din piese tangram (3 ani si 4 luni)

Personal, gasesc foarte educative si utile aceste piese de tangram, care pe langa faptul ca dezvolta motricitatea fina si rabdarea contribuie si la dezvoltarea creativitatii si invatarea formelor geometrice. Cu ajutorul pieselor tangram a realizat o coronita de Advent conform sablonului descarcat de aici (varianta color) sau aici (varianta alb-negru).










Dacă găsiţi pe blog articole interesante, vă invit să le distribuiţi la prieteni şi să daţi like paginii de Facebook . Va multumesc si va astept cu drag ca de fiecare data!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...